ČIOVO BIKE – ODVAŽITE SE NA AVANTURU SA ZRNCEM ADRENALINA!

SJAJNO ISKUSTVO BICIKLIRANJA U MEDITERANSKOM AMBIJENTU. Istraživanje krajolika na dva kotača izvrstan je način da se neki kraj upozna do u dušu, a ubrajate li se u ljubitelje ponešto aktivnijeg odmora, u Okrugu Vas očekuje užitak u vožnji biciklističkim stazama u ugodnom i slikovitom ambijentu! Pogled na okruške znamenitosti, suhozide i maslinike, te hridi i okolne otočiće, uz prepoznatljive mirise mediteranskog raslinja, jedinstven je doživljaj, a kako je cijeli otok Čiovo premrežen biciklističkim stazama, sjajna je destinacija za sve u potrazi za odmorom sa zrncem adrenalina. Očekuju Vas staze sa manjim tehničkim preprekama, ali i one koje ponegdje zahtijevaju pravu vještinu, a uz pomoć naših podataka moći ćete odabrati rutu baš po Vašoj mjeri. Pitoreskne crkvice i povijesni ostaci na koje ćete usput naići, zanimljivi su sadržaji za razgled koji daju osobitu draž, a prednost je i to što zahvaljujući iznimno ugodnoj klimi i velikom broju sunčanih sati godišnje, ove staze možete koristiti tijekom cijele godine!

CIKLO TURE

Trogir – Mastrinka – Arbanija – Slatine – Rudine – Žedno – Okrug Gornji – Čiovo – Trogir.
OBIĐITE NAJSTARIJE OTOČKO NASELJE I NEKADAŠNJE PUSTINJAČKO UTOČIŠTE! Odaberete li ovu stazu, od trogirske rive krenite preko Čiovskog mosta, glavnom cestom u smjeru Mastrinke i Arbanije. Vožnja uz samu obalu pruža sjajan pogled na Kaštela, dok će Vam, pozivajući Vas na kratak predah i osvježenje, pozornost krasti male šljunčane plaže! Nakon 3 km prolazi se kroz naselje Mastrinka – ne propustite pogled na Dominikanski samostan i crkvu sv. Križa iz 15. stoljeća s lijeve strane! Kroz Arbaniju nastavite do Slatina, turističkog naselja koje još od srednjeg vijeka administrativno pripada gradu Splitu, kada je otok Čiovo podijeljen između trogirske i splitske komune. Na laganoj uzvisini zamijetit ćete crkvu Uznesenja Blažene Djevice Marije koja krasi mjesto, dok će Vas uspon od Slatina desno u smjeru Rudina, do najvišeg uzvišenja otoka, nagraditi prekrasnim pogledom na cijelu sjevernu stranu otoka te Kaštelanski zaljev. Vožnju nastavite asfaltiranom cestom pored maslinika u smjeru Žednog, najstarijeg otočkog naselja, gdje će Vam se otvoriti pogled prema gustom zbiru otočića koji čine arhipelag Drveničkog kanala. U Žednom, jedinom otočnom naselju bez izlaza na more, osim crkve Bl. Ivana Trogirskog, nalazi se i prastara crkva Sv. Mavra sagrađena na rimskoj gospodarskoj vili – oko nje su se stoljećima okupljali pustinjaci. Slijedi lagani spust prema Okrugu Gornjem – predivne plaže i uvale, ali i 2670 sunčanih sati godišnje, čine ga vrlo privlačnim odredištem na domaćoj turističkoj mapi! Od Okruga Gornjeg vozi se u smjeru Trogira, te se ubrzo stiže na početnu točku.

Arbanija – Žedno – Rudine – Vrh – Slatine – Arbanija
UŽIVAJTE U PREDIVNIM VIZURAMA S OBJE STRANE OTOKA! Od Dominikanskog samostana u Arbaniji krenite na 1,5 km dug uspon asfaltiranom cestom prema Žednom kroz borovu šumu. Dolaskom na vrh skrenite u centar mjesta, gdje ćete s lijeve strane uočiti crkvu Bl. Ivana Trogirskog te signalizaciju za crkvu Sv. Mavra. Želite li je vidjeti izbliza, pratite šumsku stazu kroz makiju i maslinike - iako se radi o planinarskoj stazi, uz nešto više opreza i tehničke spretnosti, možete ju savladati i biciklom. Od centra Žednog nastavite 500-tinjak metara asfaltnom cestom do odmorišta, s kojeg se pruža predivan pogled na zapadni dio otoka i arhipelag Drveničkog kanala. Kod odmorišta skrenite lijevo na makadam te pratite isti do vidikovca na Rudinama. Kratko se uključite na asfaltnu cestu, skrenite desno i nastavite makadamom po hrptu otoka, uživajući u predivnim vizurama s obje strane Čiova! Praćeni mirisima otočne vegetacije i karakterističnim pjevom cvrčaka, stići ćete do križanja s makadamskom cestom koja vodi prema centru Slatina. Pored sletišta za helikoptere pređite na asfalt i spustite se do Slatina kroz vrtove i maslinike. U centru mjesta skrenite lijevo i nastavite prema Arbaniji, razmišljajući o zasluženom odmoru na nekoj od simpatičnih plaža skrivenih podno borova koji stvaraju ugodan hlad za ljetnih vrućina - savršeno su mjesto za kupanje obitelji s malom djecom te onih koji vole mir i tišinu!

Slatine – Mirine – Gospe od Prizidnice (Glava) – Prisoje – Slatine
IZAZOV ZA NEŠTO ISKUSNIJE VOZAČE! Iz centra Slatina krenite obalnom cestom u smjeru istoka prema Mirinama - s lijeve strane pratit će Vas duga šljunčana plaža, a šum valova mamiti na pogled prema morskom plavetnilu te zelenilu opjevanog Marjana iza kojeg se, još uvijek sramežljivo, skriva grad Split! Nakon 1,5 km stići ćete do križanja u Mirinama, na kojem se može skrenuti lijevo i makadamskom cestom doći do velikog kamenoloma poznatijeg kao Kava. Od kamenoloma dalje uz obalu do najistočnije točke Čiova (Rt Čiova) vodi uska planinarska staza. Mnogo je priča i legendi vezanih uz ovo mjesto, pa tako i vjerovanje o hramu boga Jupitera i tomu kako je upravo ovdje car Dioklecijan mučio kršćane. Ovu stazu mogu koristiti samo iskusniji vozači željni adrenalina – naime, na nekim dijelovima potrebno je bicikl pogurati, pa čak i nositi! Ukoliko u Mirinama nastavite asfaltnom cestom, očekuje vas 1,5 km dug uspon kroz maslinike i makiju, a na vrhu uspona se nalazi još jedno križanje. Nastavljajući lijevo, makadamska cesta Vas vodi do Glave - prekrasnog vidikovca s kojeg se pruža jedinstven pogled na Split i njegovo zaleđe s Mosorom i Biokovom u daljini. Skrenete li na križanju desno, spuštate se prema pustinjačkom svetištu Gospe od Prizidnica iz 16. st., koje se nalazi u predivnom prirodnom okruženju na južnoj strani otoka na kamenoj litici uz more. Strme hridi, modro more, rascvjetane agave i mnoge vrste autohtonog bilja, uz stari samostan i malu crkvu obogaćenu zavjetnim brodovima, čine ovo područje pravim biserom vrijednim razgleda! Od svetišta se vraćate nazad prema zapadu, po makadamskoj cesti koja se lagano uzdiže otkrivajući sjajne vizure - s lijeve strane susjedne otoke Brač, Šoltu i Drvenik, te Hvar i Vis dalje na horizontu, a s desne strane cijela Kaštela s Kozjakom! Na križanje s makadamskom cestom stižete usput uživajući u mirisima otočnog bilja, te se njome spuštate u centar Slatina.

Okrug Gornji – Okrug Donji – Gnjilovača – Labaduša – Okrug Gornji)
KRALJEVSKI DOBRA STAZA! Vožnja zapadnim dijelom otoka Čiova započinje kod turističkog informativnog centra Rožac u Okrugu Gornjem. Kreće se uz obalu te se vozi uz „Okrušku Copacabanu“ - plažu Toć, i prolazi pored crkvice Sv. Teodora čiji počeci sežu još iz 6. stoljeća. Nastavljajući vožnju obalom stići ćete do lučice Toć, nakon koje treba skrenuti desno, te plažom nastaviti do uvale Kuzmići, iz koje se skreće lijevo gore do glavne prometnice. Njome se vozi prema Okrugu Donjem, a pogled na maslinike i borovu šumu, na Saldun - zaljev s gotovo najboljim maritimnim svojstvima na našoj obali, te na zaleđe Trogira i Segeta Donjeg, svojom će Vam ljepotom oduzeti dah! Ulazeći u Okrug Donji s lijeve strane, obratite pažnju na kapelu Sv. Ivana Krstitelja iz 17. stoljeća, te nastavite do najzapadnije točke Čiova (Rt Okrug) s koje se pruža pogled prema Trogirskom i Marinskom zaljevu s pripadajućim arhipelagom (do rta Okrug se može doći i trim stazom uz more). Od rta Okrug krenite kroz Ulicu kralja Zvonimira do starog otočkog kamenoloma (Kave), iz kojeg je vađen kamen za zvonik trogirske katedrale. Laganom vožnjom se popnite do kapele Sv. Ivana Krstitelja, te skrenite desno na makadam koji vodi na južnu stranu otoka kroz pitoreskni krajolik maslinika i minijaturnih vrtova ograđenih suhozidima. Ubrzo će se pred Vama otvoriti uvala Sv. Fumija s brojnim hridima i otočićima, među kojima je najveći Fumija s ostacima kasnoantičke – ranosrednjovjekovne crkvice Sv. Eufemije! Pored Fumije je gustom šumom obrasli otočić Kraljevac, nazvan tako jer se ondje u 13. stoljeću pred najezdom Tatara sakrio ugarsko-hrvatski kralj Bela IV. Nakon makadama ponovo se uključite na glavnu prometnicu, a potom skrenite desno te dođite na raskrižje – ukoliko ondje skrenete desno, makadamskim putem se spuštate u uvalu Branac, a skrenete li lijevo, asfaltiranim putem prolazeći uz kamp-restoran Labadusa te konobu Duga, doći ćete do istoimene uvale nasuprot koje se nalazi otok Fumija i, kao na dlanu, već spomenuti ostaci crkvice Sv. Eufemije. Potom se istim putem vratite natrag do glavne prometnice, skrenite desno te vozite natrag do naseljenog dijela Okruga Gornjeg – ondje se skreće desno u smjeru uvale Mavarčica, prolazeći pritom uz novoizgrađenu crkvu Uzvišenje sv. Križa u centru Okruga Gornjeg. Nakon obilaska stare jezgre negdašnjeg sela Okruga Gornjeg i prolaska pored crkve Sv. Karla Boromejskog iz 17. stoljeća, spustite se natrag na plažu Toć.

Trogir – Okrug G. – Troglavica – Bušinci – M. Draga – Žedno – Trogir
TEHNIČKI ZAHTJEVNA RUTA ZA ODVAŽNE VOZAČE. Biciklistička ruta središnjim dijelom otoka Čiova, namijenjena iskusnijim biciklistima zbog tehnički ponešto zahtjevnijih dijelova, počinje na trogirskoj rivi i nakon prelaska mosta kreće desno. Vozi se glavnom prometnicom uz brodogradilište, a potom uz kamp Rožac te plažu Toć u Okrugu Gornjem. Ondje se prolazi uz crkvu Sv. Teodora, čiji počeci sežu u 6. stoljeće. Dolazi se do lučice Toć gdje se vožnja nastavlja uz obalu do uvale Kancelirovac – ondje se može predahnuti i, s obzirom da nema pristupa biciklom, prošetati do uvale Racetinovac, gdje se mogu vidjeti ostaci ljetnikovca plemićke obitelji Racettini iz 17. stoljeća, uz koji se nalaze cisterna i ruševina kapele posvećene sv. Antunu Pustinjaku. Od Kancelirovca se potrebno popeti do glavne prometnice (ovdje je nužno pogurati, pa čak i nositi bicikl!) te voziti do uvale Tatinja i ondje se uključiti na vrlo atraktivan obalni put koji kroz predjele Rastići i Bušinci vodi do uvale Mavarčica. Obalni put otkriva još jednu dragocjenost otoka Čiova – predivne plažice u uvalama Vela i Mala Draga! Istim putem se vraća natrag i skreće desno asfaltiranom cestom u smjeru Žednog - u centru mjesta obratite pozornost na crkvu Bl. Ivana Trogirskog s lijeve strane te na signalizaciju za crkvu Sv. Mavra, u kojoj su se u davna vremena okupljali pustinjaci. Do nje se stiže prateći šumsku stazu kroz makiju i maslinike, ali s više opreza i tehničke spretnosti. Na povratku se nanovo prolazi kroz Žedno i nastavlja u smjeru Okruga do oštrog lijevog zavoja, gdje se skreće desno na makadam kojim se spušta natrag do trogirske rive.

PRAVILA PONAŠANJA

Biciklizam je ugodna i tjelesno korisna aktivnost koja svojim sudionicima pruža maksimalni užitak dok se kreću prostorom.
Da bi Vaša vožnja bila što ugodnija i sigurnija, potrebno je pridržavati se sigurnosnih pravila koji su na snazi u Republici Hrvatskoj.

Izbjegnite kaznu
- Vozači bicikala dužni su se kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, a ako one ne postoje, što bliže desnom rubu kolnika.
- Ako se dva ili više vozača bicikala kreću u skupini, dužni su se kretati jedan iza drugoga.
- Vozač bicikla ne smije umanjivati stabilnost bicikla i ometati druge sudionike u prometu. Osobito ne smije skidati istovremeno obje ruke s volana, pridržavati se za drugo vozilo, prevoziti, vući ili gurati predmete koji mogu ugrožavati vožnju ili druge sudionike u prometu.
- Vozači bicikala mlađi od 16 godina za vrijeme vožnje na cesti na glavi moraju nositi zaštitnu kacigu.
Novčana kazna za svaki od navedenih prekršaja iznosi 300,00 kuna.
Pridržavanjem ovih jednostavnih pravila činite dobro sebi i drugim sudionicima u prometu.